Hancock


Tür : Aksiyon / Fantastik / Dram
Gösterim Tarihi : 4 Temmuz 2008
Yönetmen : Peter Berg
Senaryo : Vincent Ngo , Vince Gilligan
Yapım : 2008, ABD

Oyuncular

Will Smith (Hancock) , Charlize Theron (Mary Embrey) , Jason Bateman (Ray Embrey) , Lauren Hill (Helikopter Muhabiri) , Daeg Faerch (Michel)
Kahramanlar vardır…super kahramanlar vardır…ve bir de Hancock vardır. Büyük güçle birlikte büyük sorumluluklar da gelir – bunu herkes bilir- tabi Hancock dışında herkes.

Sinirli, uyuşmaz, alaycı ve yanlış anlaşılan Hancock.

İyi niyetli kahramanlar işlerini yapıp sayısız insanı kurtarabilirler, ama her zaman arkalarında insanı hayrete düşürecek kadar hasar bırakırlar. Halk artık bu durumdan usanmıştır. Yerel kahramanlarına minnettar olmakla birlike, Los Angeles’in iyi vatandaşları bu adamı haketmek için ne yaptıklarını merak ederler.

Hancock aslında başkalarının ne düşündüğünü umursayan birisi değildir. Halkla İlişkiler Uzmanı Ray Embrey’in hayatını kurtardıktan sonra alaycı super kahramanımız kendisinin de zayıf bir tarafının olabileceğini farketmeye başlar.Hancock’un bugüne kadar karşılatığı en büyük sorun bu yönüyle yüzleşmek olacaktır. Ayrıca, bu da Ray’in karısı Mary’nin onun işe yaramazın teki olduğu konusundaki ısrarını kırmak için bir fırsattır.

İNCELEME

Açıkcası beni bu filmi izlemeye iten şey,Will Smith ve filme ayrılan geniş bütçeydi.Çünkü sanıyorum ki herkes bu süper kahraman filmlerinden bıktı artık.Son günlerde bu tür filmlerden sadece The Dark Knight'ı beğendim.Ki o da zaten tam bir başyapıttı,2008'in en iyi 5 filmi arasına girdi.Zaten açıkça belli oluyor ki,süper kahraman filmleri eskisi gibi herkesin ilgisini çekmiyor(çocukların bile).Teknoloji geliştikçe bu filmlerin remake'leri yapılıyor,bundan sonra da yapılır diye umuyorum.Ama dediğim gibi bu yıl beni gerçekten heyecanlandıran bir fantastik film görmedim(Dark Knight'dan başka).Bu sektör,aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp ortaya getiriyor ve bu benim midemi bulandırıyor.Ne olur sanki biraz daha farklı şeyler yapılsa?Yanılıyor muyum?Eğer süper kahramanları seviyorsanız,süper güçlere ilginiz varsa Heroes'u tavsiye ederim.

Sinema severler süper kahraman tutkularını heroes ile dindiriyor artık.Dizi gerçekten çok başarılı.Reytingde ilk sıralarda.Gerçekten de diğer dizilerden çok farklı bir yapısı var.İnsanı içine çekiyor.Ve sonraki bölümde ne olacak diye baya kafa yoruyorsunuz.



Filmdeki konu insanı sarmıyor.Belki de bu konunun sıradan olmasıyla ilgilidir,bilmiyorum.Ama konunun biraz sıradan olması en büyük eksi.Onun dışında,filmin ortaları biraz sıkıcı,bir an filmi kapatmak bile istedim.Ama merakım galip geldi.Kendi kendime "Hadi ama,bu filmde gerçekten ilginç birşey olmalı dedim".Ama film tam anlamıyla beklentimi karşılamamıştı.

Filmin güzel yanları da yok değil.Mesela filmi,türünün diğer örneklerinden ayıran önemli bir özellik var.Şimdi Spider-man'i , süperman'i bir düşünelim.İkisi de terbiyeli,ciddi,espiri yapamayan tiplerdi:D Ama hancock sıradan bir süper kahraman değil.Bu adam içki içiyor,gezeleri banklarda yatıyor,küfrediyor ve ayyaşın teki :D Çok güzel esriler ve komik hareketler yapıyor.Örneğin biri ona pislik diyince verdiği tepki çok ilginç.Ne demek istediğimi filmi izledikten sonra anlayacaksınız.Bunlar da filmin komik tarafını ortaya çıkarıyor.

Uçma sahneleri süper.Hele bir de kuvvetli bir hip hop müzikle birleşince ortaya bomba gibi sahneler çıkıyor.Bu sahneler filmde öne çıkan sahneler,onun dışında da çok güzel sahneler var.Kısacası,sıradan konusunun dışında filmde önemli bir eksik yok.Son teknolojiyle yapılmış olmasından dolayı,çok güzel uçma sahneleri var.Yani herkes izlesin derim.

6 yorum:

v_arif_v dedi ki...

Umarım yazının devamında Hancock'dan daha fazla bahsedersin.

altan dedi ki...

Sayın okuyucum heroes ile ilgili bölümü blok alıntı içine yazdım.Yani bir nevi parantez içinde.

v_arif_v dedi ki...

Sayın yazıcım bunun farkındayım ama başlığın Hancrock olması ve Hancrock dışında herşeyin bulunması ( parantez içinde ) birazcık garibime gitti

altan dedi ki...

Anlıyorum ama yeri gelmişken bundan da bahsediyim dedim beni anla lütfen.Ben ne yazdığımı biliyorum,eleştiriye açığım yorum için sağol

v_arif_v dedi ki...

Tamam pes

kaan dedi ki...

muraya gerçejten uyuye olmak istitorum

Yorum Gönder